Potrebuje Prievidza rýchlostnú komunikáciu?
Každý obyvateľ okresu Prievidza, ktorý za posledný rok cestoval aspoň raz do Trenčína (a ďalej) , by rád zahlasoval za vybudovanie solídnej cesty týmto smerom. Máme na nej niekoľko úsekov, kde plocha výtlkov prevyšuje plochu súvislej vozovky. Už je skoro október a ďalšia zima ich sama neopraví. Aj keď VÚC sa tvári, že s tým počíta... :-)
Dokonca pool hovorí jasne - ľudia chcú diaľnicu do Prievidze.
Pokiaľ možno, s prepojením na Žiar a cez Rematu a Sklené na Martin. (Nechce sa mi hľadať teraz link, ale je to pekne bláznivý plán - niekto sa zasa nabalí, len kým to bude v štádiu plánovania.)
Hlas ľudu, hlas Boží... Pokiaľ nebude diaľnica, zostane Prievidza najväčšou dierou, kde bude len nezamestnanosť a dopravne upokojené a po 17:00 úplne mŕtve centrum mesta.
Dokonca priemyselný park má problémy preto, lebo nemáme rýchlostnú komunikáciu...
Ľudia, spamätajte sa!!!
Začnem od konca. Niekto prechlastal verejné financie na infraštruktúru priemyselného parku, ktorý dopredu nemal a stále nemá nakontraktovaný prenájom priestorov. Keby to urobil v súkromnej firme, má na krku žalobu za spreneveru, ešte by ani neprišiel domov z podpisu zmluvy.
Ok, máme tam rakúšanov, ale tí zamestnávajú 35 zamestnancov a postavenie prevádzky im trvalo osem rokov. Jo, vole, úspech.
Ja jednoducho neberiem zvrátenú logiku niekoho, kto tvrdí, že potrebujeme diaľnicu, aby prišli investori. Ľudia, nebláznite!
Rakúšania v priemyselnom parku plánujú ročný obrat 2 mil.€., čo je pri 35 zamestnancoch tak akurát. O zisku a daniach zatiaľ (logicky) ani reči. Viete si predstaviť, koľko rokov by musela takáto firmička pracovať, aby sa kôli nej oplatilo ťahať 60 kilometrov rýchlostnej komunikácie? Obávam sa, že ich ročná daň zo zisku by nestačila ani na platenie kosenia trávy popri tej ceste.
Ak bude v Prievidzi nakontraktovaných toľko firiem, že ich dane zo zisku, odvody a ďalšie platby zaplatia tú diaľnicu v horizonte napr. 20 rokov, nemám námietky. Ak nie sú (akože nie sú a nebudú), tak som proti. Opravme si tú starú rozhrkanú cestu tak, aby sa po nej dalo slušne chodiť a kašlime na diaľnicu.
Jediný, kto z nej bude mať zisk (tak ako z priemyselného parku) bude betonárska lobby a na ňu prisatí politici. A ak chcete vidieť, ako vyzerá diaľnica, ktorá bola postavená preto, aby bola a vedie od jedného olivového hája k druhému, urobte si výlet do Grécka alebo Španielska, alebo si prečítajte toto. A viete, kde sú z touto stavebnou politikou (najskôr diaľnica, potom investori) teraz Gréci a Španieli!?
Kompletne v... kríze. Lebo musia splácať dlhy, ktoré narobili napríklad stavbou diaľnic. Žijeme v diere, ale a s diaľnicou budeme ešte vo väčšej.
P.S. Ak chcete ísť do Prievidze po rýchlostnej komunikácii, choďte cez Žiar nad Hronom. Cesta z Bratislavy sa vám predĺži len o 19 minút a podvozok auta sa vám odvďačí štvornásobnou životnosťou. Dobrá vozovka končí až pred Handlovou...