Talianska kvalita
Posted by Jozef Šebest on Tuesday, 15 September 2020
Toto je remenica kľukového hriadeľa. Taká tá vec, čo sa krúti na motore vpredu a poháňa sa od nej príslušenstvo. Napríklad alternátor a klíma.
Táto konkrétna patrí na Škodu Forman, rok výroby 1994.
Nie je to originálny diel. Môj Forman má totiž v Taliansku dorábanú klimatizáciu a remenica sa musela dorobiť na mieru iná - tá pôvodná mala len drážky na pohon remeňa alternátora (ktorý zároveň poháňa vodnú pumpu).
Táto remenica je širšia. Taliani totiž vymysleli pohon dvoma remeňmi. Jeden remeň je štandardný, druhý poháňa len klímu. Možno sa Talianom nezdalo, že by jeden remeň bol schopný potiahnuť vodnú pumpu, alternátor aj klimatizáciu. Tak to bolo vymyslené pri neskorších Feliciách.
Robí to trochu patáliu. Najmä ak treba pridvihnúť motor napríklad pre výmenu vodnej pumpy - remenice klímy zapierajú o pozdĺžny nosník. Ale to je len drobný "design flaw". Inak sa na prácu talianskych súdruhov z firmy Diavia nemôžem sťažovať.
Táto remenica je širšia. Taliani totiž vymysleli pohon dvoma remeňmi. Jeden remeň je štandardný, druhý poháňa len klímu. Možno sa Talianom nezdalo, že by jeden remeň bol schopný potiahnuť vodnú pumpu, alternátor aj klimatizáciu. Tak to bolo vymyslené pri neskorších Feliciách.
Robí to trochu patáliu. Najmä ak treba pridvihnúť motor napríklad pre výmenu vodnej pumpy - remenice klímy zapierajú o pozdĺžny nosník. Ale to je len drobný "design flaw". Inak sa na prácu talianskych súdruhov z firmy Diavia nemôžem sťažovať.
Trieskové obrábanie a kvalitné chrómovanie je na tomto aj ďalších doplnených kusoch železa vidieť dodnes. Až mám pocit, že sa diely takejto kvality na Forman ani nehodia. Auto prečnievajú o dve triedy.
Ostatne, klíma funguje na aute bez problémov doteraz.
Ostatne, klíma funguje na aute bez problémov doteraz.
Slovak