Až do Trenčína...
Táto značka rozbúrila stojaté vody tankodromov v našom samosprávnom kraji.
Zdroj: http://www.novinky.cz/koktejl/295239-na-slovensku-upozornuje-znacka-na-z...
Zdá sa, že Trenčiansky samosprávny kraj a Slovenská správa ciest sa prebrali z apatie. Naše dlhoročné "remcanie", podpisová akcia, a recesia, ktorá prekročila hranice, priniesli konečne úžitok.
V sobotu som absolvoval "Tour de Štiavnické vrchy". Na moje prekvapenie sa pracuje nie len medzi Novákmi a Prievidzou, ale aj medzi Prievidzou a Handlovou. Po trase Pravenec - Prievidza - Handlová - Sklené Teplice - Svätý Anton - Krupina - Bzovík - Ostrá Lúka - Žiar nad Hronom - Prievidza - Pravenec to vyzeralo nasledovne:
Pri výjazde z Prievidze na Handlovú a Hradec pod mostom lešenie. Biedne označené, zaberajúce celý jazdný pruh. Nečudujem sa, keď to v noci nejaký kamión omylom zoberie so sebou. Na moste odfrézovaná vozovka, samozrejme, biedne značené. Od Banskej po Handlovú odfrézovaná vozovka. Fakt, nekecám, celý úsek. Naraz. A teraz si predstavte ten bordel so značkami a pomenenými pruhmi v dedinách. Som +/- domáci, ale pár krát som nevedel, či sa neveziem v protismere. Odporúčam držať sa čo najviac v pravo. Aby toho nebolo dosť, každý most medzi Prievidzou a Handlovou priepustný v jednom pruhu. Právo prednostnej jazdy označené značkami P10 a P11.
Takže pri plnej premávke si čakajúci užijú. Robí sa totiž (podobne ako medzi Novákmi a Prievidzou) celý jeden pruh naraz. Ja som to prechádzal v sobotu a nebolo to ktovie čo. Ale cez týždeň to musí byť Brutus.
Nová Lehota rozbitá cca ako vždy, prechod do okresu Žiar nad Hronom ako prechod z Petržalky do Rakúska. Bohužiaľ. R2 v polovičnom profile okolo Žiaru super, R1 rovnako. Cesta medzi Sklenými Teplicami a Štiavnicou dosť horšia, ale aj tak kvalitou asi na úrovni cesty Pravenec - Nitrianske Pravno. Ibaže na Štiavnicu je to horská cesta neviemkoľkej triedy, do Pravna je to hlavný ťah z okresného mesta na Žilinu a Martin.
Potom klasika a milé prekvapenie mezi Svätým Antonom a Žibritovom (To je tam, čo natáčali Dáždnik svätého Petra). Cesta úzka na jedno auto, ale nový asfaltový koberec. Na celom štvorkilometrovom úseku dve diery. A to je, prepytujem, cesta úrovne Tužina - Gápeľ. Potom klasika, celkom fajn cesty až na tie hrbolce medzi Krupinou a Bzovíkom. Ale tam je to tiež horská cesta. Najhorší úsek bol za Dolnou Brezinou na úrovni Bacúrova. Ale schválne, kto viete, kde to je? Vyzeralo to tam asi ako pred Nedožermi. Čo je, znova prepytujem, hlavný ťah.
Takže, čo sa to deje v našom samosprávnom kraji? "Zesumírujeme" si situáciu.
Medzi Trenčínom a Žiarom nad Hronom sa stavia jeden obchvat v Bánovciach. O jeho pokračovaní (Ruskovce - Mníchova Lehota) sa zatiaľ nevie nič. Ale skúsim prezistiť. Medzi Mníchovou Lehotou a Svinnou sa však opravuje mostné teleso a prebárajúca sa časť vozovky. Úsek medzi Svinnou a križovatkou Ruskovce - Dežerice má nový asfalt, rovnako aj úsek pri Jerichove. Štvorprúdovka medzi Novákmi a Prievidzou dostáva nový asfalt, zvodidlá a opravujú sa mostné telesá a nadjazdy. Čiže generálka. To isté aj medzi Prievidzou a Handlovou.
Čo z toho vyplýva? Treba tlačiť, bojovať a nebyť ticho. Odmeny sa dočkáme, keďže už zasa idú voľby. Ako povedal klasik, mohli by byť aj každý rok pri takomto štýle riadenia. A druhý záver je smutnejší. Jediný úsek, na ktorom sa nepracuje, aj keď by to bolo treba, je bezprostredné okolie Bánoviec nad Bebravou. Znamená to, že rýchlostná komunikácia od Prievidze na Trenčín tak rýchlo nebude. Ani v polovičnom, nie to ešte v plnom profile. Good luck všetkým na cestách, keď sa do Prievidze dovalí ten nedávno avizovaný investor.
P.S.: Ak sa chcete presvedčiť, že na Slovensku sme mali internet už dávno pred USA, kliknite na tento článok o novom investorovi v Prievidzi a pozrite si dátum. :-)